2024 yılında İşletme Bölümü’ne yerleşen son öğrencimiz 16.000 sıralamadayken,
2025 yılında en düşük sıralamamız 7.900 oldu.
Hacettepe Üniversitesi İşletme Bölümü olarak yükselen başarımızla gurur duyuyor,
tüm öğrencilerimize ve adaylarımıza teşekkür ediyoruz.
İş Analitiği Tezli Yüksek Lisans programı Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı’nın yeni programlarından biridir. Program sayısal yöntemler alanında dünyada gerçekleşen güncel gelişmeleri; eğitim programlarımıza entegre etmek, anabilim dalı öğretim üyelerinin akademik bilgi birikimlerini daha yapısal bir şekilde öğrencilerimize aktarmak ve işletmenin bütün fonksiyonlarına sayısal karar destek sağlayabilecek uzmanlaşmış bireyler yetiştirebilmek amacını gütmektedir. Program öğrencilerine işletme alanındaki yeni trendler ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda bir yol haritası sunmaktadır. Programın tasarımı öğrencinin iş analitiğinin temel konularda zorunlu dersler alarak uzmanlaşmış geniş bir seçmeli ders havuzundan ders seçmesi ile zorunlu kredini yükünü tamamlaması ve bunun akabinde öğrendiği metotları teorik veya metodolojik anlamda çeşitli sektörlere uygulayan bir yüksek lisans tezini tamamlaması şeklindedir. Gelişen dünya gereksinimlerine uygun bir içeriğe sahip olan bu program; optimizasyon, karar analizi, makine öğrenmesi, proje yönetimi gibi metotlarla, öğrencileri geleceğin iş dünyasına hazırlayan pratik bir temel sağlamaktadır. Seçmeli ders havuzu bu anlamda geniş tutulmuş Finans’tan Pazarlama’ya çeşitli işletme fonksiyonlarına hitap edecek şekilde tasarlanmıştır. Program tasarımının önemli unsurlarından biri de teorik eğitimin yanı sıra her dersin ihtiyaçlarına uygun olarak içeriğinde mutlaka yazılım kullanımı veya programlama dili öğretiliyor veya bu alanda var olan bilgilerin geliştiriliyor olmasıdır. Programın mezunları; özel sektör, kamu kurum ve kuruluşlarında yönetici, uzman veya analist konumunda görevler üstlenebilmektedir.
Program İletişim Sorumluları: Arş. Gör. Saadet Nur KARADENİZLİ SİNAP, Arş. Gör. Cem MENTEN